سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ به دانیال وحی کرد :«دشمن ترین بندگانم نزد من، نادانی است که حقّ عالمان را سَبُک می شمارد و از پیروی آنان، تن می زند» . [امام سجّاد علیه السلام]
علمی- تخصصی- عمومی- سرگرمی و ...

این عکسها را ببینید . این وضعیت چند ماه اخیر اهواز است . اینجا اهواز است وسط روز روشن :
The image “http://media.farsnews.com/Media/8702/ImageReports/8702111099/17_8702111099_L600.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
این عکسها نمی تواند به اندازه کافی فاجعه ای که در اینجا در حال رخ دادن است را نشان دهد . من در دفتر نشسته ام . تمام درها و و پنجره ها بسته اند ، اما وقتی در تمام شهر هوا وجود ندارد ، اکسیژن وجود ندارد فرقی نمی کند که در درون خانه باشی یا بیرون . خانه در بسته که خودش اکسیژن تولید نمی کند . در درون دفتر ما اکسیژن تمام شده است . کولر را خاموش کرده ام . به سختی نفس می کشیم . هر نفسی که می کشم بوی گرد و غبار می دهد . در درون ریه ام خاک ریز تشکیل شده است ..
در این شهرهوا وجود ندارد . فقط گرد و غبار است . به قول گناهکار مقدار کمی هوا در بین ذرات گرد و غبار پراکنده است و هر نفسی که فرو می‌رود کوتاه‌ کننده‌ی حیات هست و شکنجه‌ی ذات ..
آدم سالم در اهواز باقی نمانده است . اگر این وضعیت ادامه پیدا کند باید از شهر خارج شد .
The image “http://i26.tinypic.com/2gtowop.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
The image “http://media.farsnews.com/Media/8702/ImageReports/8702111099/14_8702111099_L600.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
گرد و غبار در بندر خرمشهر
http://media.farsnews.com/Media/8702/ImageReports/8702111099/19_8702111099_L600.jpg
http://media.farsnews.com/Media/8702/ImageReports/8702111099/9_8702111099_L600.jpg
The image “http://khouznews.ir/images/pn0083.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

عکسها متعلق به شهرهای خرمشهر و اهواز میباشد .
نوشته های یک وبلاگ نویس از بندر ماهشهر ( بلاگر ) در مورد وضعیت فعلی خوزستان :
میخوام از بلایی بگم که داره به سرمون میاد، گرد و خاک در خوزستان. شاید شنیدن این واژه چندان برای شما جالب و چسبناک نباشه ولی وقتی یکسال در شرایطی قرار گرفتی که نفس کشیدنت با سلام و صلوات همراه شد متوجه میشی.
یکسال! اصلا زمان کمی نیست! باور کن، یکسال سوزش چشم، یکسال تنگی نفس، یکسال دردهای گوارشی، یکسال سوزش سینه، یکسال بیماری پوستی، یکسال … . تازه این اول راهه! چندسال دیگه نشانه های بلای امروز رو خواهیم دید. سال هایی که علاوه برپا به سن گذاشتن باید دردهایی عجیب و غریب را تحمل کنیم، سالهایی که کودکان امروز و نوجوانان فردا بجای شور و شعف و جست و خیز باید در بستر بگذرونن و انواع قرص و شربت رو مصرف کنن تا بتونن زنده بمونن!
همه جا گرد و خاک هست، بله، ولی این گرد و خاک فرق میکنه. این پدیده قابل پیش گیری هست و با راهکارهایی ساده میشه حداقل جلوی ??% اون رو گرفت ولی چرا اینکارها انجام نمیشه؟
درختکاری، وجود درخت باعث میشه که این گرد و خاک تا حد زیادی کنترل بشه، طرحی بود به نام کمربند سبز غرب خوزستان که به علت مخالفت مسوولین به سرانجام نرسید چرا که باعث کاهش امنیت مرزهای غربی کشور میشد! خب چرا دور شهرها را درختکاری نمیکنید؟ اوه! چه تقاضای زیادی! مگه نمیدونی وجود پارک جنگلی باعث اختلال در امنیت میشه! قربون این امنیت برم که روزی هزاران دزدی و قتل در یک شهر ??? هزار نفری رو پیشگیری میکنه! واقعا دلیل محکمیه! اگه پارک جنگلی راه اندازی بشه دیگه اصولا همه باید خونه و زندگی رو بذارن و برن!

اصلا مگه درختکاری چقدر برای شما هزینه داره!؟ هیچی! بخدا یک میلیاردم درآمد روزانه ی کوچکترین پتروشیمی اینجا میتونه بودجه ی درختکاری تمام دنیا رو تا آخر الزمان تامین کنه! غیر از اینه!؟

به قول یکی از دوستان، پول نفت را نخواستیم! پول عرقی که توی گرمای پنجاه درجه خرج شهرهای بالا میشه رو نخواستیم! حداقل به فکر جون ما باشید!
اهمیتی داره اصلا؟ فکر نمیکنم
بخدا خیلی سخته تحملش، اینکه وقتی نفس میکشی وجود یه لایه از گل رو توی ریه هات حس کنی! چشمات باز نمیشن… میفهمی؟!
این عکس بالایی که میبینید هیچ افکتی نداره! رنگ و روی شهر اینطوریه الان، این قرمزها که میبینید خاک هستن! خاک! خاک آلوده، آغشته به گازهای سمی، به مواد شیمایی، به خون… !

از همه! از همه! خوزستانی و غیر خوزستانی تقاضا میکنم از هرراهی که میتونن به گسترش لینک ها و مطالب در مورد این پدیده کمک کنند تا بلکه به گوش بالایی ها رسید و فکری به حال ما کردند، به حال بچه هایی که هر روز صبح با طعم خاک راهی مدرسه میشن و پدر و مادرانی که هر روز ساعتها در وسط بیابان میزبان میهمان ناخوانده ای به نام خاک هستند.



مسعود ::: جمعه 87/2/13::: ساعت 10:58 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 1
کل بازدید :9065

>> درباره خودم <<
علمی- تخصصی- عمومی- سرگرمی و ...
مسعود
دانلود نرم افزارهای رایگان جدید موبایل وکامپیوتر کسب درامد اینترنتی 100% عملی

>> پیوندهای روزانه <<

>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
علمی- تخصصی- عمومی- سرگرمی و ...

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<
Medical Billing Software
Medical Billing Software